Puky Youke 12, czyli pierwszy rower dla Twojego dziecka

Puky Youke 12, czyli pierwszy rower dla Twojego dziecka

Pierwszy rower to wielkie przeżycie - zarówno dla dziecka jak i rodziców. W końcu przed Wami nauka pedałowania, balansowania ciałem, utrzymania równowagi i hamowania. Wszystko staje się znacznie łatwiejsze kiedy pierwszy rowerek ma liczne udogodnienia, usprawniające edukację i dające z czasem czystą rozkosz z jazdy. Taki właśnie jest Puky Youke z kołami 12 cali.

By nauka jazdy na rowerze była przyjemniejsza należy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Kluczowym jest waga roweru, która gdy jest duża potrafi wygenerować dodatkowe obciążenia dla dziecka, z których często rodzic/opiekun nie zdaje sobie sprawy. O zaletach niskiej wagi roweru więcej przeczytasz w tym wpisie https://www.puky.pl/polska/puky-versum/Po-co-dziecku-lekki-rower.html . Youke  waży niespełna 7.2kg co jest zasługą aluminiowej ramy i lekkich dodatków. 

Bardzo ważną cechą tej ramy jest jej ergonomia, która w tym przypadku przekłada się na nisko poprowadzoną górną rurę. A to pozwala dziecu z łatwością wsiadać na rowerek.

Mówiąc o niskiej wadze nie mamy na myśli tego, że te rowery są wykonane z mniej trwałych elementów. Bynajmniej - tutaj nikt nie poszedł na kompromisy jakościowe. I tak na przykład lakier jest nakładany proszkowo w technice odpornej na promieniowanie UV, czynniki atmosferyczne i otarcia. Tym samy użyto go więcej, ale jakość wykonania to klucz do serc użytkowników, by ci byli zadowoleni z produktów. 

Mówiąc o bezpieczeństwie warto spojrzeć na hamulce. Z przodu zastosowano tutaj klasyczny V-Brake znany od lat na rynku. Hamuje on poprzez ściśnięcie klockami obręczy przedniego koła po zaciągnięciu klamki hamulcowej na kierownicy. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że łatwo jest go wyregulować bez posiadania specjalistycznej wiedzy i narzędzi.

Z tyłu zaś znajduje się klasyczne torpedo, czyli hamulec uruchamiany przez naciśnięcie pedałów w tył. Jest to bardzo intuicyjne rozwiązanie, które od razu pozwala opanować właściwy kierunek kręcenia nogami. Kręcąc w tył nigdzie nie pojedziesz :) Widząc tylną oś zastanawiasz się prawdopodobnie, czy można tu dokręcić boczne kółka. Odpowiadamy - można. Dostępne są pod tym linkiem https://www.puky.pl/polska/st-12-00009424-1.html

Opony w Puky Youke są gładkie i wykonane z miękkiej mieszanki. Pozbawione są dzięki temu dużych oporów toczenia, a za sprawą dobrej elastycznej struktury gumy można je pompować na niskim ciśnieniu. Tym samym dziecko jadąc po terenie z różnymi elementami nawierzchni będzie miało naturalną amortyzację, poprzez pochłanianie nierówności w wyniku ugięcia się opony.

Nad oponami znajdują się solidne, plastikowe błotniki pozwalające na czerpanie radości z jazdy po kałużach. Dla dziecka to zawsze jest wielką atrakcją, a dla rodzica ułatwienie w praniu ubranek po takiej jeździe.

Kolejnym czynnikiem poprawiającym bezpieczeństwo i komfort jazdy na Youke jest pełna i solidna osłona łańcucha. Niweluje ona do zera prawdopodobieństwo pobrudzenia się o łańcuch, a tym samym eliminujemy jeszcze jeden problem, który pojawia się w odsłoniętych napędach - pozadzierane fragmenty ubrań. Warto też zwrócić uwagę na rodzaj zainstalowanych pedałów. Są to plastikowe platformy, które bardzo dobrze trzymają but na pedale. Jednocześnie w przypadku zsunięcia się z podeszwy z pedała nie przyczynią się one uszkodzenia/obicia piszczela. Przy okazji znajdują się na nich odblaski z trzech stron co podnosi dodatkowo widoczność po zmroku. 

 

Zastosowane siodełko to produkt marki SMP. Jest to wiodocy producent siodełek, których używają kolarze jeżdżący na światowym poziomie https://www.sellesmp.com/eu_en/ . To akurat jest bardzo miękkie i wygodne. W związku z tym nie będzie grymasów po stronie dziecka, że jazda sprawia, że coś go boli.

Wspomniane siodełko można ustawić pod wzrost w zakresie 96 - 121 centymetrów. Na zdjęciach powyżej mamy ujęcie w maksymalnym wysunięciu do góry. Podobnie rzecz się ma z kierownicą, którą można również regulować w płaszczyśnie góra - dół poprzez wsunięcie do rury sterowej.

Mówiąc o kierownicy warto zwrócić uwagę na najprawdziwszy dzwonek, który dzieci dostrzegają błyskawicznie. A gdy poznają jego zasadę działania staje się on jedną z ich ulubionych czynności. 

Kolejnym elementem podnoszącym bezpieczeństwo są chwyty kierownicy wykonane z gumy pozwalającej na pewny chwyt. Ich zakończenie jest szerokie i elastyczne. Tym samym podczas jazdy dłoń dziecka nie zsunie się na bok. A w przypadku niekontrolowanego odkręcenia się kierownicy o 90 stopni nie dojdzie do uszkodzenia ciała.

Na mostku kierownicy założony został piankowo - materiałowy neopren, który jest zapinany rzepem. Zabezpiecza on na wypadek niekontrolowanego zbliżenia się dziecka do miejsca łączenia tych elementów. Pod tym neoprenem skrywa się system regulacji kierownicy, ale nie tylko w płaszczyźnie góra dół, ale również przód - tył. 

A w związku z tym, że kierownica jest mocno wygięta do góry to z łatwością znajdziemy idealną pozycję dla dziecka, by nie musiało się zbytnio pochylać w kierunku jazdy. Tym samym Youke może posłużyć przez dłuższy czas.

Poza wersją seledynową widoczną na zdjęciach plenerowych Youke w kołach 12 cali dostępne jest w wersji granatowej z motywami piratów na naklejkach oraz różowej dla fanek księżniczek.

Więcej szczegółów o tych rowerkach znajdziesz na stronie https://www.puky.pl/polska/produkty/pojazdy/rowery/youke-12-00004132-1.html