Pytania dotyczące rowerów

    Łatwa regulacja hamulca PUKY

    Hamulce szczękowe wymagają od czasu do czasu konserwacji. Tutaj dowiesz się, jak idealnie wyregulować hamulce - aby Twoje dziecko było bezpieczne na drodze.

    Hamulce bębnowe i hamulce nożne zazwyczaj nie wymagają konserwacji i niezawodnie działają przez wiele lat. Hamulce szczękowe są również stosowane w rowerkach biegowych i rowerach dziecięcych. (–> Różne rodzaje hamulców) Należy regularnie sprawdzać działanie i zużycie tych hamulców, zwanych również hamulcami typu V.

     

    Dobra wiadomość: możesz wyregulować hamulce szczękowe w rowerku biegowym PUKY lub rowerze PUKY w kilku prostych krokach. Tutaj dowiesz się, na co powinieneś zwrócić uwagę.

     

    Regulacja hamulca obręczowego: szerokość chwytu

    Twoje dziecko może dosięgnąć dźwigni hamulca tylko prawie wyciągniętymi palcami i dlatego nie może nacisnąć dźwigni hamulca z wystarczającą siłą? Należy skorygować oddalenie klamki hamulca. Dotyczy to również przypadku odwrotnego, jeśli odległość od chwytu jest zbyt mała ponieważ również przy zbyt zgiętych palcach Twojemu dziecku brakuje niezbędnej siły. We wszystkich rowerach PUKY montujemy specjalnie zaprojektowany dla dzieci hamulec V z regulacją zasięgu. Aby uzyskać idealne ustawienie, wkręć lub wykręć śrubę regulacyjną za pomocą klucza imbusowego. W idealnym przypadku opuszki palców Twojego dziecka powinny być skierowane pionowo w dół podczas pociągania dźwigni hamulca. Należy zawsze zwracać uwagę na jedno: hamowanie musi rozpocząć się, zanim dźwignia hamulca dotknie kierownicy. W przeciwnym razie kierownica blokuje hamulec. Ten problem może również wystąpić z czasem - a mianowicie, gdy punkt nacisku przemieścił się na kierownicę.

     

    Regulacja hamulca obręczowego: punkt nacisku

    Im bardziej zużywają się klocki hamulcowe, tym bardziej punkt nacisku chwytu przesuwa się w kierunku kierownicy. Można to jednak łatwo dostosować za pomocą baryłki na dźwigni hamulca. Odkręcaj ją, aż punkt nacisku zostanie ponownie dopasowany. Następnie przymocuj śrubę w jej pozycji, obracając nakrętkę zabezpieczającą, aż się zatrzyma. Jeśli baryłka nie wystarcza do ponownej regulacji, naciąg linki należy skrócić. W tym celu należy odkręcić śrubę na ramieniu hamulca szczękowego za pomocą klucza imbusowego (5mm), mocniej zaciągnąć linkę i ponownie dokręcić śrubę. Upewnij się, że baryłka prawie dotyka dźwigni hamulca. Daje to większe pole manewru przy późniejszych korektach. Możesz łatwo stwierdzić, czy hamulce są ustawione prawidłowo, patrząc na klocki. Każdy z nich powinien znajdować się około 1,5 milimetra od obręczy. Czy odległość jest inna? A może klocki dotykają powierzchni? Po tej operacji możesz dostosować odległości w następnym kroku.

     

    Regulacja hamulca obręczowego: ramiona hamulca

    Hamulec szczękowy ociera się z jednej strony o obręcz? A może ramiona hamulca V nie poruszają się synchronicznie? Pomaga w tym mała śruba z boku ramion hamulca. Możesz tam zwiększyć lub zmniejszyć napięcie sprężyny za pomocą śrubokręta krzyżakowego. W ten sposób odciągasz klocek od obręczy i zapewniasz równomierny ruch ramion. Jeśli tak nie jest, siła hamowania spada, a klocki po obu stronach zużywają się w różnym tempie. Po wyregulowaniu śruby należy kilkakrotnie nacisnąć dźwignię hamulca. W ten sposób naprężenie ramion hamulca rozkłada się równomiernie po obu stronach, a regulacja staje się skuteczna. Idealnie, sprężyny po obu stronach są ustawione tak luźno, jak to możliwe. Zmniejsza to siłę ciągnącą, jaką Twoje dziecko musi wywierać na kierownicę. Zwiększanie niepotrzebnie oporu nie jest tu potrzebne.

     

    Regulacja hamulca obręczowego: klocki

    Po wymianie klocków hamulcowych ważne jest, aby prawidłowo wyregulować klocki. (–> Wszystko o pielęgnacji rowerów dziecięcych) Może się również zdarzyć, że np. klocek skręca się i ociera o oponę. Aby wymienić lub wyregulować, odkręć nakrętkę mocującą klocek hamulcowy za pomocą klucza imbusowego (5mm). Podczas ustawiania klocków hamulcowych obowiązuje następująca zasada: Kiedy stykają się z felgą, powinny znajdować się ok. 1 milimetr poniżej górnej krawędzi, aby nie dotykały opony. Jednocześnie nie powinny wystawać poza dolną krawędź felgi. Pociągnij więc dźwignię hamulca, ustaw odpowiednio klocek na obręczy i ponownie dokręć nakrętkę mocującą. Wymaga to pewnej siły (zalecany moment obrotowy 5-8 Nm). Jeśli przytrzymasz klocek hamulcowy podczas dokręcania, zapobiegniesz jego obracaniu.

    Wniosek: hamulec szczękowy w rowerku biegowym lub rowerze dziecięcym ma wiele zalet, takich jak niska waga. Przy niewielkiej konserwacji możesz mieć pewność, że zawsze działa optymalnie. A regulacja hamulca PUKY - to właściwie dziecinnie proste.

    Ustaw prawidłową wysokość siodełka roweru dziecięcego

    Wysokość siodełka jest najważniejszym punktem, jeśli chcesz prawidłowo wyregulować rower dziecięcy. Wyjaśnimy Ci tutaj, jak to działa.

    Najważniejszy wymóg wygodnej i efektywnej pozycji siedzącej: Rower dziecięcy musi pasować do Twojego dziecka. (–> Znalezienie odpowiedniego rozmiaru roweru) W takim przypadku siodełko z regulacją daje swobodę dopasowania wysokości siodełka idealnie do potrzeb dziecka. Najpierw poluzuj śrubę zacisku podsiodłowego za pomocą klucza imbusowego (5mm). Następnie możesz przesunąć siodełko w górę lub w dół. Uwaga: sztyca musi być wsunięta co najmniej 65 mm w rurę podsiodłową. Odpowiedni znak znajdziesz na sztycy.

     

    Dostosuj siodełko rowerowe dla dzieci

     

    Skąd znasz prawidłową wysokość siedziska?

     - Twoje dziecko powinno mieć możliwość dotykania ziemi przednimi czubkami obu stóp, siedząc w siodle. Dla absolutnych początkujących może to być również cała stopa - to daje bezpieczeństwo. Dla wprawnych graczy wystarczy, że dotkną ziemi palcami obu stóp.

    - Jeśli Twoje dziecko umie już trochę jeździć na rowerze, siodełko można ustawić nieco wyżej, aby odciążyć kolana. W tym celu Twoje dziecko staje przy ścianie z rowerkiem, podpiera się tam jedną ręką i stawia obie stopy na pedałach. W najniższej pozycji pedału dziecko kładzie piętę na pedale. Kolano powinno być teraz prawie całkowicie wyprostowane. Po znalezieniu właściwej pozycji ponownie dokręć zacisk siodełka za pomocą klucza imbusowego. Zalecany moment dokręcania to 5-8 Nm.

     

    Problemy z wysokością siodełka roweru dziecięcego

    Twoje dziecko nie stąpa po ziemi, nawet w najniższej pozycji siodełka? Wtedy rower jest oczywiście za duży i ze względu na bezpieczeństwo należy przesiąść się na mniejszy model. Czy Twoje dziecko jeździ z mocno ugiętymi kolanami nawet w najwyższej pozycji siodełka? Czas na większy rower ponieważ taka pozycja nóg jest nie tylko bardzo nieefektywna ale uniemożliwia dziecku pedałowanie z odpowiednią siłą. Niszczy również kolana i cały układ mięśniowo-szkieletowy.

     

    Wniosek: Możesz znaleźć idealną wysokość siodełka za pomocą prostego narzędzia i kilku prostych kroków. Proszę regularnie sprawdzać wysokość siedziska. Ponieważ dzieci szybko rosną.

    Jak znaleźć odpowiedni rozmiar roweru dziecięcego

    Rower dziecięcy musi pasować. Ale są różne wymiary. Tutaj dowiesz się, które z nich są ważne i jak określić rozmiar.

    Każdy początek jest łatwy – jeśli rower dziecięcy będzie pasował Twojemu dziecku. (–> Wskazówki dotyczące pierwszego zakupu roweru) Zatem rower musi mieć odpowiedni rozmiar. Przede wszystkim decydujące znaczenie ma wysokość siedziska i wysokość ramy. Ważne informacje – na przykład podczas jazdy próbnej – możesz uzyskać gołym okiem:

     

    -Twoje dziecko powinno być w stanie dotknąć ziemi czubkami obu stóp w tym samym czasie, gdy siedzi w siodle. Jeśli nie jest to możliwe pomimo niskiego siodełka, to rower jest za duży.

    -Mały rowerzysta powinien być w stanie stanąć na obu stopach nad ramą (czyli przed siodełkiem) bez siadania na górnej rurze. Byłby to również znak, że rama jest za duża lub za wysoka.

    -Rower byłby za mały, gdyby dziecko jeździło z całkowicie rozłożonym siodełkiem i ugiętymi nogami. Więcej na ten temat tutaj: -> Ustaw odpowiednią wysokość siodełka

     

    Zbyt duża rama jest szkodliwa

    Często zdarza się, że dziecko jest pomiędzy dwoma rozmiarami roweru. Byłoby wtedy oczywiste, aby kupić kolejny większy rower, zgodnie z mottem: „Dziecko jeszcze do niego dorośnie”. Jak wszyscy eksperci, zdecydowanie odradzamy to z trzech powodów:

     

    • Zbyt duża rama stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa - zwłaszcza jeśli Twoje dziecko nie może wystarczająco szybko postawić stóp na ziemi.
    • Zbyt wysoka rama utrudnia wsiadanie i wysiadanie.
    • Rama rowerowa rośnie nie tylko na wysokość, ale także na długość. Twoje dziecko siedzi zbyt rozciągnięte na zbyt długiej ramie. Jest to nie tylko niewygodne, ale także utrudnia dziecku kontrolę nad rowerkiem i pilnowanie drogi przed sobą. Ponieważ zarówno kierownica, jak i dźwignie hamulców są poza zasięgiem w ciasnych zakrętach.

    Oczywiście opanowanie roweru zależy również od umiejętności jeździeckich Twojego dziecka. Generalnie jednak w razie wątpliwości należy wybrać rower nieco mniejszy niż za duży. Dość mały rowerek daje Twojemu dziecku poczucie bezpieczeństwa, a to ogromnie zwiększa przyjemność z jazdy i nastrój.

     

    To co również powinno ułatwić Ci zainwestowanie w odpowiedni rower dziecięcy, to fakt że rowery PUKY mają bardzo długą żywotność i wysoką wartość odsprzedaży. Oznacza to, że możesz łatwo przekazywać je z jednego dziecka na drugie lub sprzedawać używane za dobre pieniądze.

    Jako dodatkowy bonus oferujemy pięcioletnią zbywalną gwarancję na ramę, widelec i kierownicę.

     

    Jakie są rozmiary rowerów dziecięcych?

    Co jeśli nie możesz odbyć jazdy próbnej lub jeśli nie ufasz swojemu poczuciu proporcji i wolisz postępować bezpiecznie? Wtedy obiektywne wartości pomogą Ci określić odpowiedni rozmiar roweru.

     

    Najczęstszą specyfikacją rozmiaru rowerów dziecięcych jest średnica kół. Rozmiar koła podany jest w calach (1 cal = 2,54 centymetra). Rowery dziecięce zaczynają się od dwunastu cali i rosną do 24 cali w krokach co dwa. Jeśli wiemy „ile cali” potrzebujemy to pierwsza wskazówka przy poszukiwaniu odpowiedniego roweru dziecięcego.

     

    Kolejną często wymienianą informacją jest minimalny wiek dla konkretnego modelu. „Rower dziecięcy od 3 lat” lub „Wiek 3+”. Jednakże dzieci w tym samym wieku mogą mieć różny wzrost. I nie data urodzenia, ale wzrost musi pasować do roweru. Dlatego należy również zwrócić uwagę na zalecany rozmiar ramy dla rowerów dziecięcych. Na każdym modelu określamy to jako „wysokość”.

     

    Zmierz wysokość kroku

    Dzieci o tym samym wzroście mogą mieć nogi o różnej długości. Wewnętrzna długość nóg jest ostatecznie najważniejszą wartością przy określaniu odpowiedniego rozmiaru roweru dziecięcego. Dlatego podajemy ją osobno dla każdego modelu - jako zalecaną "wysokość nogawki". (–> Jak zmierzyć wysokość przekroku)

     

    Ponieważ nasze rowery mają siodełko z regulacją wysokości, podana wysokość przekroku dla każdego modelu obejmuje zakres około dziesięciu centymetrów. Możemy zatem powiedzieć że, rower rośnie wraz z dzieckiem o tę wartość. Następnie warto przesiąść się na większy rower – zwykle z większymi kołami.

     

    Wniosek: Okiem eksperta możesz stwierdzić, czy rower dziecięcy pasuje. Najważniejszą wartością obiektywną jest wysokość kroku Twojego dziecka. Musi być zgodna z zaleceniami producenta.

    Nauka jazdy na rowerze: to dziecinnie proste

    Pierwszy rower gotowy. Teraz Twoje dziecko powinno nauczyć się jeździć na rowerze. Dzięki tym wskazówkom będzie to łatwe dla was obojga.

     

    Załóż kask

    Dzieci powinny nosić kask nawet na rowerze biegowym. To nie tylko zwiększa bezpieczeństwo. Mali piloci są już wtedy przyzwyczajeni do ochrony głowy, kiedy przesiadają się na rower. Jeśli tak nie jest w przypadku Twojego dziecka to zdecydowanie nadszedł czas, aby zabezpieczyć je kaskiem rowerowym.

    To prawda, że ​​w Niemczech nie ma prawnego obowiązku noszenia kasku dla dzieci na rowerach jednak wszyscy eksperci zdecydowanie zalecają, aby dzieci nosiły kask od pierwszej jazdy. I ważne: kask musi być odpowiednio dopasowany. W żadnym wypadku nie może być zbyt luźny.

     

    Solidna odzież i buty

    Dodatkowe wyposażenie ochronne, takie jak ochraniacze na kolana i łokcie, nie jest konieczne. Mają tendencję do zastraszania dziecka, ponieważ sprawiają, że jazda na rowerze wygląda na bardzo niebezpieczną. Twoje dziecko potrzebuje również swobody ruchu w kolanach i łokciach.

     

    Na pierwsze przejażdżki dziecko powinno nosić długie spodnie i długą koszulę. Zapobiega to otarciom w razie upadku - co może się powtarzać podczas pierwszych prób. Buty powinny być zapięte oraz trwałe. Jest całkiem możliwe, że Twoje dziecko na początku będzie hamować stopami, jak przyzwyczaiło się do tego na rowerku biegowym. Solidne buty zapobiegają również obrażeniom, jeśli dziecko zsunie się z pedału.

     

    Pierwszy rower musi pasować

    Kupując swój pierwszy rower, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni rozmiar. (–> Właściwy rozmiar roweru) Nadszedł czas na prawidłowe wyregulowanie i sprawdzenie roweru:

     

    Siodło powinno być ustawione tak wysoko, aby dziecko podczas stania mogło dotykać podłoża obiema palcami stóp. (–> Tak ustawiasz wysokość siodełka) Przy pierwszych próbach jazdy możesz obniżyć siodełko o kilka centymetrów. Daje to dziecku większe bezpieczeństwo. Jednak na dłuższą metę zbyt niskie siodło może prowadzić do problemów z kolanem.

     

    Kierownica powinna być ustawiona tak, aby dziecko siedziało prosto.

    Proszę nie demontować pedałów, aby dziecko mogło najpierw ćwiczyć toczenie. Powinno już przenieść  tę zdolność z rowerka biegowego. Teraz wszystko sprowadza się do nauki pedałowania i bardziej złożonej sekwencji ruchów, która się z tym wiąże.

    Ważne jest sprawdzenie hamulców przed pierwszą jazdą. (–> Regulacja hamulców) Twoje dziecko powinno również zapoznać się z działaniem hamulców przed wyruszeniem. Ale zastanów się: pomimo całej teorii, pierwsze próby hamowania prawdopodobnie zrobi stopami. Twoje dziecko dopiero z czasem nauczy się prawidłowo hamować.

    Czy dzwonek też działa? Wtedy możemy zacząć...

     

    Lepiej bez kółek treningowych

    Proszę nie używać kółek treningowych. Twoje dziecko powinno już nauczyć się balansować na dwóch kołach na rowerku biegowym lub hulajnodze. Koła treningowe przynoszą nawet efekt przeciwny do zamierzonego ponieważ utrudniają najważniejszy ruch dla utrzymania równowagi: aby Twoje dziecko lekko pochylało się w zakręcie, aby natychmiast przeciwdziałać. (–> Czy moje dziecko potrzebuje kółek treningowych?)

     

    Teren do nauki jazdy na rowerze

    Wolny od samochodów parking przy supermarkecie, otwarta przestrzeń za domem czy szerokie asfaltowe ścieżki w parku to najlepsze miejsca do nauki jazdy na rowerze. Dobrze, aby twoje dziecko miękko upadło na trawnik. Łąka wymaga jednak zbyt dużego wysiłku i techniki jazdy na pierwsze próby. Ścieżki szutrowe i polne również nie są idealnym terenem, ponieważ opony mogą szybciej się ześlizgiwać, ponadto także tutaj wysiłek jest większy. Należy zabierać dziecko na ruchliwe chodniki lub chodniki tylko wtedy, gdy może niezawodnie omijać przeszkody i bezpiecznie hamować. Powinno być również jak najbardziej sucho podczas pierwszej jazdy.

     

    Naucz się jeździć na rowerze indywidualnie

    Jaką pomóc w rozpoczęciu jazdy możesz udzielić dziecku, gdy po raz pierwszy próbuje prowadzić pojazd? Zależy też trochę od dziecka:

    Niektórym dzieciom w ogóle się to nie podoba, innym nie przeszkadza to, że mama lub tata lekko popychają je po plecach. W każdym razie po puszczeniu należy przez chwilę spacerować z dzieckiem. W przeciwnym razie może doznać szoku, że nagle wszystko działa na własną rękę.

    To samo dotyczy tak zwanego „chwytu królika”. Lekko trzymasz dziecko za kołnierz kurtki i w ten sposób je stabilizujesz (oczywiście bez zdławienia). Gdy Twoje dziecko nabierze rozpędu, stopniowo zwalniasz uchwyt i biegniesz, aby być po bezpiecznej stronie.

    W żadnym wypadku nie chwytaj za kierownicę roweru dziecięcego. Dziecko musi być w stanie kontrolować, gdzie kieruje się rower i jak się porusza.

    Jeśli potrafi wystartować samo, możesz pozwolić dziecku jechać w twoim kierunku. W ten sposób przyzwyczajasz się do patrzenia w przyszłość. Dzieci zazwyczaj na początku patrzą na swoje stopy, aby zapanować nad nieznanym ruchem pedałowania.

     

    Wniosek: Odpowiedni rower dziecięcy, odpowiednie środowisko i motywujący, ale cierpliwi instruktorzy jazdy - to najlepsze warunki, aby Twoje dziecko szybko nauczyło się jeździć na rowerze. Upadki się zdarzają ale szybko zapomina się o nich, gdy tylko Twoje dziecko poczuje wielką swobodę jazdy na rowerze.

    Czy rower dziecięcy z przerzutkami ma sens?

    Są rowery dziecięce bez przerzutek, ale także te z przerzutkami i przerzutkami w piaście. Tutaj dowiesz się, co ma sens dla Twojego dziecka.

     

    Dziecko śmiga obok na rowerze, a swoimi niezwykle szybkimi ruchami pedałowania przypomina maszynę do szycia. Teraz może nadszedł czas na zmianę biegów. Ale dlaczego są rowery dziecięce z biegami i bez?

     

    Zasadniczo zmiana biegów w rowerze służy do dostosowania ruchu pedałowania do prędkości i terenu. Celem jest konsekwentne i efektywne pedałowanie w różnych warunkach zewnętrznych. Brzmi bardzo teoretycznie, prawda? Prawdopodobnie zbyt teoretyczne, aby małe dziecko mogło to zrozumieć.

     

    Brak przerzutek w rowerach do zabawy

    Dla lepszego zrozumienia rozróżniamy dwa rodzaje rowerów dziecięcych: rowery do zabawy i rowery uliczne. Te pierwsze przeznaczone są dla dzieci do około szóstego roku życia. Istnieje wiele powodów, dla których rowery-zabawki zwykle nie mają przerzutek:

     

    Aby w sensowny sposób obsługiwać napęd, Twoje dziecko potrzebuje podstawowej wiedzy na temat jego działania - patrz powyższa teoria. Nie można tego oczekiwać od trzylatka.

    Rowery do zabawy powinny być przede wszystkim lekkie, wytrzymałe i nieskomplikowane. Zmiana biegów nie tylko sprawiłaby, że rower do zabawy byłby cięższe i bardziej czuły, ale także bardziej złożony. Dzieci w wieku rowerowym powinny być w stanie w pełni skoncentrować się na podstawach jazdy na rowerze: pedałowaniu, balansowaniu, kierowaniu, hamowaniu. Zmiana biegów by ich przytłoczyła. Nawet dorośli często muszą sprawdzać, na jakim przełożeniu jeżdżą.

    Zmiana biegów wymaga pewnego poziomu umiejętności motorycznych, które rzadko mają dzieci z początkiem kariery rowerowej.

    Nie zapomnij: wiele manetek jest za dużych dla małych dzieci.

     

    Kiedy rower dziecięcy z przerzutkami?

    Kiedy zaczynają szkołę, wiele dzieci przesiada się z roweru zabawkowego na rower drogowy, który jest bezpieczny dla ruchu. (–> Co sprawia, że ​​rower jest zdatny do jazdy) Posiada oświetlenie, bagażnik – a zazwyczaj także dźwignię zmiany biegów. W końcu w wieku pięciu czy sześciu lat większość dzieci posiada umiejętności wymagane do jazdy na rowerze z przerzutkami. Obejmuje to w szczególności bezpieczne kierowanie i hamowanie. Ta umiejętność prowadzenia pojazdu jest warunkiem, aby Twoje dziecko mogło zwracać dodatkową uwagę na przerzutkę.

     

    Również dziecięce rowery górskie, takie jak nasza seria Eightshot, mają przerzutki. Na pagórkowatym terenie szczególnie ważne jest dostosowanie ruchu pedałowania do stale zmieniającego się terenu. Dzieci zwykle osiągają to dopiero w wieku pięciu lat.

     

    Ale oczywiście każde dziecko rozwija się we własnym tempie. Jeśli chodzi o pytanie, czy zmienić biegi, czy nie, powinieneś również zaufać swojemu przeczuciu jako matki lub ojca. I oczywiście dołącz opinię swojego dziecka. Jeśli naprawdę chce zmiany biegów, zwykle ma niezbędną motywację, aby nauczyć się jej używać. Jeśli myśl o trzech biegach sprawia, że ​​czuje się niekomfortowo, daj dziecku trochę więcej czasu – lub pozwól mu przetestować jazdę na rowerze wielobiegowym innego dziecka, aby go wypróbować.

     

    Ile biegów mają przerzutki rowerowe dla dzieci?

    Zainstalowane przez nas napędy Shimano oferują od trzech do siedmiu biegów. Trzystopniowa zmiana biegów jest idealnym wprowadzeniem do zmiany biegów i wystarcza na płaskich obszarach. Dzięki siedmiobiegowemu systemowi przełożeń Twoje dziecko również poradzi sobie w pagórkowatym terenie dzięki większemu zakresowi przełożeń.

     

    Kolejna zaleta większej liczby przełożeń: drobniejsza gradacja. Twoje dziecko zawsze znajdzie odpowiedni bieg bez zbyt mocnego lub zbyt lekkiego pedałowania. Dotyczy to również naszych przerzutek Shimano. W rowerach dziecięcych mają siedem lub osiem biegów. W ten sposób dzieci uczą się także intuicyjnie przełączać biegi. Niestety wiele biegów jest trudniejszych w użyciu niż kilka. W przypadku przerzutek w rowerach dziecięcych sens ma tylko jedna tarcza na korbie. Przekładnie z dwiema lub trzema tarczami oferują większy zakres przełożeń, ale także niektóre zachodzące na siebie przełożenia. To może przytłoczyć twoje dziecko.

    Tak więc idealna liczba biegów zależy od kilku czynników. Obejmuje to preferencje i wcześniejszą wiedzę Twojego dziecka, a także warunki topograficzne obszaru zastosowania.

     

    Która zmiana biegów do roweru dziecięcego?

    To, czy koła zębate w piaście, czy przerzutki to kwestia wyboru. Oba systemy mają swoje zalety i wady.

     

    Zalety i wady przekładni w piaście:

    Koła zębate w piaście są w dużej mierze bezobsługowe dzięki zamkniętej konstrukcji.

    Przekładnia w piaście zapewnia płynną zmianę biegów i można ją przełączać nawet podczas postoju.

    Przekładnia w piaście jest cięższa niż przerzutka i zwiększa całkowitą wagę roweru dziecięcego.

    Konserwacja i naprawy zwykle muszą być wykonywane przez wykwalifikowany personel.

     

    Zalety i wady przerzutek:

    Wielu dzieciakom podoba się sportowy wygląd przerzutki i wyraźne zmiany biegów.

    Jeśli coś się zepsuje, przerzutkę można w większości przypadków naprawić bez specjalistycznej wiedzy.

    Ze względu na odsłoniętą pozycję na rowerze przerzutki są bardziej podatne na uszkodzenia, takie jak wygięty hak przerzutki.

    Przerzutka musi być precyzyjnie wyregulowana, a jej czyszczenie i konserwacja wymaga pewnego wysiłku. (–> Właściwa pielęgnacja roweru)

     

    Wniosek: Rower dziecięcy z przerzutkami jest zalecany tylko wtedy, gdy Twoje dziecko opanowało wymagania techniczne, takie jak bezpieczne hamowanie. Dzieci poniżej piątego roku życia często są przytłoczone złożonością napędu. Idealna liczba biegów i rodzaj zmiany przełożeń pozostają indywidualne.

    Bezpieczeństwo rowerów dziecięcych: najważniejsze zasady

    W przypadku rowerów dziecięcych kwestia bezpieczeństwa wykracza poza bezpieczeństwo na drodze. Tutaj dowiesz się, jakie istnieją normy i jakie obowiązują w ruchu drogowym.

     

    Zgodnie z prawem istnieją dwa rodzaje rowerów, którymi jeżdżą dzieci. Nazywamy je tutaj rowerkami do zabawy i dziecięcymi rowerami drogowymi, aby łatwo je odróżnić.

     

    Baw się na rowerach do nauki

    Większość rowerów dziecięcych z kołami o średnicy do 18 cali jest prawnie uznawana za zabawki. Podobnie jak trójkołowce, rowerki biegowe czy hulajnogi, takie rowerki do zabawy nie mogą jeździć po drogach. Należą do chodników w miejscach publicznych.

     

    Na rowerach zabawowych jeżdżą głównie dzieci do około ośmiu lat. Odpowiada to przepisom ustawy o ruchu drogowym (StVO). To zapewnia:

     

    Do ósmego roku życia Twoje dziecko musi jeździć na rowerze po chodniku. Dotyczy to również ścieżek rowerowych. Jeśli jednak istnieje ścieżka rowerowa, która jest konstrukcyjnie oddzielona od jezdni, mogą z niej korzystać również dzieci poniżej 8 roku życia.

    W wieku od dziewięciu do dziesięciu lat Twoje dziecko może jeździć po ulicy, ścieżce rowerowej lub chodniku.

    Od dziesiątego roku życia dzieci muszą jeździć na rowerze po szosie lub ścieżce rowerowej.

     

    Rowery do zabawy służą przede wszystkim temu, aby Twoje dziecko nauczyło się jeździć na rowerze i poruszało się w bezpiecznej przestrzeni z dobrą zabawą. Skomplikowany i niebezpieczny ruch drogowy przytłoczyłby dzieci w tym wieku.

     

    Rower zabaw to nie tylko rower

    Ponieważ rowery do zabawy nie są przeznaczone do jazdy po drogach, nie mają do nich zastosowania przepisy dotyczące ruchu drogowego (StVZO). Oznacza to: rowery do zabawy nie wymagają oświetlenia i innych zabezpieczeń, które są wymagane w przypadku „prawdziwych” rowerów.

     

    Oczywiście rowery do zabawy muszą również spełniać określone normy bezpieczeństwa. Są one zdefiniowane w normie dotyczącej zabawek DIN EN 71. Na przykład rowery do zabawy muszą mieć zamkniętą osłonę łańcucha. Ma to na celu zapobieganie przytrzaśnięciu palców przez małe dzieci w napędzie lub przytrzaśnięciu nogawki spodni o koło zębate.

     

    Sprawny rower dla dzieci

    Od kół o rozmiarze około 20 cali, w PUKY mówimy o rowerach drogowych. Przeznaczone są dla dzieci w wieku szkolnym. Na przykład w szkole dzieci uczą się jeździć po drogach w ramach edukacji drogowej od policji drogowej.

     

    Rowery drogowe wymagają sprzętu zgodnego ze standardem StVZO. To zawiera:

     

    Dwa niezależnie działające hamulce

    Oświetlenie zasilane prądnicą, baterią lub akumulatorem, z białym światłem przednim i czerwonym światłem tylnym

    Biały reflektor z przodu, czerwony reflektor z tyłu

    Dwa odblaski na szprychy na koło lub opony z odblaskowymi paskami bocznymi

    Odblaski na pedałach z przodu i z tyłu

    Dzwonek

     

    Norma bezpieczeństwa dla rowerów dziecięcych

    Podobnie jak norma DIN EN 71 zapewnia bezpieczeństwo zabawek, specjalne przepisy dotyczą również rowerów dziecięcych. Wymagania te są określone w międzynarodowej normie DIN EN ISO 8098. Pod pojęciem roweru dziecięcego rozumie się rowery o wysokości siodełka od 435 do 635 milimetrów, które nie są przeznaczone do tzw. trików.

     

    W przeciwieństwie do normy dla rowerów dla dorosłych (DIN EN ISO 4210), niektóre wymagania są dostosowane do specyficznych potrzeb dzieci. Na przykład testy hamowania biorą pod uwagę siłę palców dzieci.

     

    Poza wymogami prawnymi często istnieją szczegóły, które zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo rowerów dziecięcych. Na przykład montujemy specjalne, bezpieczne chwyty na naszych rowerkach do zabawy. (–> Porady dotyczące pierwszego roweru dziecięcego)  Bezpieczeństwo na drodze można zwiększyć np. dzięki widocznej z daleka chorągiewce. (–> Wszystko o akcesoriach)

     

    Wniosek: do około szóstego roku życia Twoje dziecko najlepiej radzi sobie na rowerze do zabawy – oczywiście nie na drodze. Większe dzieci potrzebują wtedy roweru szosowego z odpowiednim wyposażeniem. I nawet jeśli nie ma prawnego obowiązku noszenia kasku: rzecz powinna być na głowie!

    Hamulce do rowerów dziecięcych: więcej niż kwestia pewności

    Wielu rodziców zadaje sobie pytanie: jaki jest najlepszy hamulec do roweru dziecięcego? Kontra czy hamulec ręczny? Poznaj zalety i wady obu systemów.

    W rowerach drogowych obowiązkowe są dwa niezależne hamulce na przednie i tylne koła. W przypadku klasycznych rowerów dziecięcych rodzice muszą przede wszystkim wybierać między dwoma rodzajami hamulców tylnych kół:

     

    Hamulec nożny tzw. kontra

    Hamulec szczękowy z wolnym kołem

     

    Oba systemy mają określone zalety i wady. Pytanie, czy zrezygnować, czy swobodnie móc obracać, to nie tylko kwestia pewności.

     

    Nasz przegląd zalet i wad powinien pomóc w podjęciu właściwej decyzji przy zakupie roweru dziecięcego. Ostatecznie jednak Twoje dziecko również powinno mieć coś do powiedzenia w procesie podejmowania decyzji. Ponieważ hamulec jest jednym z elementów najbardziej istotnych dla bezpieczeństwa. Jeśli Twoje dziecko je opanuje i czuje się z nimi bezpiecznie, to połowa sukcesu w beztroskiej frajdzie z jazdy.

     

    Rower dziecięcy z hamulcem typu kontra - zalety

    + Hamowanie stopami jest początkowo bardziej intuicyjne dla wielu dzieci niż rękami. Bo to jest to, do czego są przyzwyczajeni w pojazdach ślizgowych lub rowerkach biegowych. Z drugiej strony rowerki biegowe dla nieco starszych dzieci często mają już hamulec ręczny, który działa na tylnym kole. Dzięki temu dzieci mogą już zapoznać się z tą techniką hamowania, ale rzadko z niej korzystają.

     

    + Hamowanie wymaga niewielkiej siły – a nogi dziecka są mocniejsze niż palce. Przy optymalnej pozycji pedału hamowanie tylnym hamulcem kontra wymaga mniejszej siły mięśni niż w przypadku hamulca obręczowego.

     

    + Dzięki hamulcowi nożnemu dzieci nie muszą zdejmować ręki z hamulca podczas skręcania.

     

    + Hamulec nożny wymaga mniej konserwacji i pielęgnacji niż hamulec obręczowy. (–> Właściwa pielęgnacja rowerów dziecięcych) Nie można również regulować hamulca nożnego.

     

    Rower dziecięcy z tylnym pedałem - wady

    - Hamowanie tylnym pedałem również ma swoje pułapki, ponieważ Twoje dziecko musi wywierać odpowiednią siłę na pedały.

     

    - Korby nie można obracać do tyłu podczas postoju. Utrudnia to powrót i rozpoczęcie jazdy. Wiele dzieci lubi mieć wciśnięty pedał, kiedy ruszają, aby móc odepchnąć się z impetem. Twoje dziecko nie może od razu zacząć jechać na rowerze z hamulcem nożnym w każdej sytuacji, ale najpierw musi ustawić pedały we właściwej pozycji i w pewnych okolicznościach zrobić krok do przodu razem z rowerem, aż korba znajdzie się w pozycji wyjściowej.

     

    - Piasta z wbudowanym hamulcem nożnym jest znacznie cięższa niż piasta wolnobiegowa. Znajduje to zauważalne odzwierciedlenie w całkowitej masie roweru dziecięcego.

     

    - Hamulce typu kontra rzadko są używane w rowerach młodzieżowych i dla dorosłych. Prędzej czy później Twoje dziecko i tak będzie musiało przyzwyczaić się do hamulców ręcznych.

     

    Rower dziecięcy z wolnobiegiem - zalety

    + Dzięki rowerowi dziecięcemu z wolnobiegiem i hamulcem obręczowym Twoje dziecko może ustawić pedały w dowolnej pozycji, pedałując do tyłu - nawet na postoju, co znacznie ułatwia ruszanie.

     

    + Rowery dziecięce i tak mają zwykle hamulec szczękowy na przednim kole. Jeżeli oba koła są hamowane według tego samego systemu, ułatwia to dzieciom – przynajmniej od pewnego poziomu umiejętności jazdy – hamowanie obydwoma kołami w podobnie kontrolowany sposób. To z kolei przygotowuje ich do bardziej technicznej jazdy na rowerze, na przykład do jazdy na fajnym rowerze górskim.

     

    + Specjalne dźwignie hamulcowe do rowerów dziecięcych ułatwiają obsługę i zmniejszają wymagany wysiłek. W PUKY montujemy nasz specjalnie zaprojektowany i zgodny z normami hamulec V dla dzieci we wszystkich rowerach dziecięcych - pierwszy na rynku. Jest specjalnie zaprojektowany dla dziecięcych dłoni.

     

    + Dalsze zalety hamulca szczękowego: niewielka waga i płynne przejście na bardziej sportowe rowery dziecięce lub młodzieżowe. Ponieważ są to zazwyczaj rowery bez tylnego hamulca typu kontra.

     

    Rower dziecięcy z wolnobiegiem - wady

    - Hamulec szczękowy wymaga więcej konserwacji i pielęgnacji niż hamulec nożny. Jednak większość rowerów dziecięcych ma już hamulec szczękowy na przednim kole. Rodzice powinni zatem zapoznać się z tematami, takimi jak wymiana klocków hamulcowych i dostrajanie tak czy inaczej – żadne z nich nie jest „rocket science”. (–> prawidłowo wyreguluj hamulce)

     

    - Rower dziecięcy bez kontry może wymagać od Twojego dziecka pewnej regulacji. Zwłaszcza jeśli jest  przyzwyczajone do hamowania stopami na rowerku biegowym lub rowerku dla początkujących. Jednak prędzej czy później każdemu dziecku udaje się hamować jak dorośli. Rodzice powinni tu być cierpliwi i w razie wątpliwości szanować życzenia dziecka.

     

    Wniosek: Rowery dziecięce z tylnym hamulcem typu kontra najlepiej nadają się do zmiany rowerka biegowego na rowerek. Dlatego oferujemy nasze dwunastocalowe modele dla dzieci od trzeciego roku życia z kontrą. W nieco większych rowerach dla dzieci od czwartego roku życia masz wybór między obydwoma wariantami hamulców. Z 20-calowych modeli dla dzieci powyżej szóstego roku życia stosowane są tylko hamulce szczękowe ponieważ w wieku szkolnym większość dzieci uważa, że ​​rower z kontrą jest bardziej przeszkodą. Niektóre z naszych rowerów górskich również korzystają z hamulców tarczowych.

    Koła treningowe na rowerach dziecięcych? Lepiej nie.

    Rower z kółkami treningowymi – tak dzieci uczyły się jeździć na rowerze. Dziś od tego odeszliśmy. A to z trzech prostych powodów.

    Dzisiejsi rodzice często sami nauczyli się jeździć na rowerze z kółkami treningowymi więc mogą pomyśleć: „Zrobię to samo z moim dzieckiem.” Ale zanim zaczniesz montować kółka treningowe, poznaj kontrargumenty ekspertów tutaj.

     

    Powód 1: Koła treningowe zmniejszają poczucie równowagi

    W zasadzie jazda na rowerze jest ciągłym balansowaniem: na dwóch kołach nieuchronnie przewracasz się na jedną stronę. Reagujemy na to lekkim skrętem kierownicy i przesuwaniem naszego ciężaru do środka zakrętu, aby siła odśrodkowa ponownie nas wyprostowała. U doświadczonych rowerzystów to ciągłe wyważanie jest prawie nie do rozpoznania – co najwyżej w lekkich krzywiznach toru jazdy.

     

    Tak więc w naturze jazdy na rowerze leży ciągłe pochylanie się nad zakrętem. Koła podporowe zapobiegają pokonywaniu zakrętów lub blokują go w nienaturalny sposób. I tak Twoje dziecko nabyłoby przeciwny ruch na rowerze z kółkami treningowymi: ma tendencję do spadania na zewnątrz zakrętu.

     

    Kiedy dziecko przyswoi sobie tę sekwencję ruchów, jeszcze trudniej jest nauczyć się jeździć na prawdziwym rowerze ponieważ zwykle robi dokładnie odwrotną rzecz. Tym większa frustracja, gdy dziecko musi odzwyczaić się od kółek treningowych bo myślało, że może jeździć na rowerze – a teraz praktycznie znowu zaczyna od zera.

     

    Powód 2: generacja rowerów

    Przed jazdą na rowerze dzieci znały tylko jeden pojazd: hulajnogę. Nadal dobrze służy, jeśli chodzi o zręczność i równowagę. (–> Nauka jazdy na hulajnodze) Dzisiejsze dzieci zwykle mają już dwa lata i jeżdżą pojazdem, który jest idealnym prekursorem roweru: rowerkiem biegowym.

     

    Na rowerze biegowym Twoje dziecko uczy się balansować i toczyć się wraz z pojazdem jednośladowym. Dlatego większość dzieci na rowerkach biegowych nie ma trudności z przesiadką na rowerek. Natomiast umieszczenie dziecka z rowerku biegowego na rower z kółkami treningowymi to raczej krok w tył. Ponadto maluchy mogą również nauczyć się pedałować na rowerze trzykołowym.

     

    Koła treningowe mogły mieć uzasadnienie dla rodziców i dziadków w dzieciństwie. Są one zbędne dla dzisiejszej generacji rowerów.

     

    Dlaczego więc w PUKY sami sprzedajemy kółka treningowe jako akcesoria? Bo są dzieci, które nie miały okazji dorastać z wcześniejszymi pojazdami. Polecamy dla nich kółka treningowe, ale tylko przy pierwszych próbach jazdy.

     

    Powód 3: Koła treningowe mogą stać się camberami

    Głównym argumentem za rowerem z kółkami treningowymi jest rzekomo wyższy poziom bezpieczeństwa. Może być jednak odwrotnie i kółka treningowe mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Na przykład, jeśli Twoje dziecko jedzie blisko krawężnika. Następnie jedno koło podporowe wisi w powietrzu. A kiedy Twoje dziecko przenosi ciężar ciała na niepodpartą stronę, nagle się przewraca.

     

    Wniosek: Zrozumiałe jest, że rodzice chcą nauczyć swoje dzieci jeździć na rowerze w taki sposób, w jaki sami się tego nauczyli – czyli za pomocą kółek treningowych. Ale dzisiejsze dzieci są tak uczone przez rowerki biegowe i tym podobne, że koła treningowe im nie pomagają. Wręcz przeciwnie, wyrządzają więcej szkody.

    Akcesoria rowerowe dla dzieci: te siedem rzeczy masz ze sobą

    Dobry rower dla dzieci ma wszystko, czego potrzebują ale sprytne akcesoria sprawiają, że jazda na rowerze jest jeszcze przyjemniejsza dla dzieci. Oto nasze wskazówki.

     

    Podobnie jak sam rowerek, dobór akcesoriów również zależy od wieku i umiejętności jezdnych każdego dziecka. Trzylatek w dużej mierze zignoruje blokadę rowerową – w końcu mama i tata są po to, by opiekować się pierwszym rowerem. Z kolei dziesięciolatek do kosza da kosz rowerowy – niefajne.

     

    Zaufaj intuicji, które akcesoria wzbogacą rowerowe życie Twojego dziecka. Nie dotyczy to akcesoriów związanych z bezpieczeństwem, przede wszystkim kasku rowerowego.

     

    Niezbędny: dziecięcy kask rowerowy

    To prawda, że ​​w Niemczech kaski nie są obowiązkowe dla rowerzystów, nawet dla dzieci. Niemniej jednak ochrona głowy dla najmłodszych jest koniecznością. Ponieważ kask może zapobiec poważnym urazom głowy w razie upadku. Prawie nie ma już rodziców, którzy pozwoliliby swoim maluchom ścigać się przez świat bez kasku.

     

    Aby ułatwić życie odpowiedzialnym rodzicom: większość dzieci, które kiedyś do tego przywykło, lubi nosić kask ponieważ komfort noszenia i wentylacja stają się coraz lepsze w ostatnich latach. Dzięki zabawnym projektom kaski rowerowe dla dzieci stały się modnym elementem, takim jak T-shirty czy tornistry.

     

    Wskazówka na wakacje: w niektórych sąsiednich krajach, takich jak Austria czy Francja, kaski są obowiązkowe dla dzieci. Dlatego przed wyjazdem na wakacje zapoznaj się z regulacjami prawnymi w kraju, w którym przebywasz.

     

    Koszt: od około 20 euro

     

    Głośno i bezpiecznie: dzwonek rowerowy dla dzieci

    Zgodnie z prawem na każdym rowerze jeżdżącym po ulicy powinien znajdować się dzwonek. (–> Najważniejsze zasady dotyczące rowerów dziecięcych) Ale nawet w rowerach dla dzieci w wieku przedszkolnym dzwonek zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo – i dodatkową zabawę, bo jakie dziecko nie lubi być słyszane?

     

    Dzwonki rowerowe z obrotowym pierścieniem są szczególnie łatwe w użyciu dla małych dziecięcych rączek. Większe poradzą sobie również z klasyczną dźwignią obsługi. W każdym razie dzwonek rowerowy do rowerów dziecięcych nie powinien mieć żadnych ostrych krawędzi ani narożników, o które Twoje dziecko mogłoby się zranić. W naszym sklepie PUKY znajdziesz dzwonki bezpieczeństwa do każdego roweru dziecięcego.

     

    Koszt: od około 5 euro

     

    Bezpieczeństwo: dziecięce światła rowerowe

    Od 2013 roku, zgodnie z prawem, rowery nie muszą już posiadać świateł na dynamo, w tym rowery dziecięce. W ruchu drogowym wystarczy teraz światło zasilane bateriami lub akumulatorami. Jednak większość ekspertów nadal zaleca oświetlenie na dynamo, ponieważ dzieci lubią zapominać o lampach akumulatorowych, zwłaszcza mniejsze dzieci nie zawsze zwracają uwagę na poziom naładowania. A więc zbyt często zdarza się, że pociechy nagle zostają pozbawione oświetlenia. Jest to niebezpieczne nie tylko w ciemności, ale także w pochmurne i deszczowe dni. Dlatego zalecamy zamontowanie na stałe oświetlenia dynamo we wszystkich rowerach dziecięcych, które są używane głównie w ruchu ulicznym.

     

    Jednak lampy akumulatorowe mogą być przydatnym dodatkiem do rowerów dziecięcych które są używane głównie w terenie, takich jak te z naszej serii rowerów górskich Eightshot.

     

    Koszt zestawu oświetlenia akumulatorowego: od ok. 15 euro

     

    Większa widoczność: flaga roweru dziecięcego

    W PUKY flagę rowerową nazywamy „proporczykiem bezpieczeństwa”. Ponieważ proporczyki do rowerów dziecięcych nie tylko fajnie wyglądają i poruszają się w przód i w tył podczas jazdy na rowerze, ale także zwiększają widoczność Twojego dziecka.

     

    Ponieważ podczas gdy dzieci jeżdżące na rowerze z powodu niewielkich rozmiarów ciała dosłownie znikają obok zaparkowanych samochodów, proporczyk jest wyraźnie widoczny nad dachem auta. W ten sposób flaga rowerowa dla dzieci przyciąga wzrok. A Twojemu dziecku się to podoba.

     

    Koszt: od około 12 euro

     

    Dla długotrwałej radości: blokada rowerowa dla dzieci

    Ogromny jest żal, gdy ukochany rowerek nagle znika z dziecięcego placu zabaw lub szkolnego podwórka. Dlatego dzieci powinny jak najwcześniej przyzwyczaić się do przypinania roweru dziecięcego. Specjalne zamki do rowerów dziecięcych nie tylko zapewniają długotrwałą radość z jazdy na rowerze, ale są również dostępne w żywych kolorach i wyposażone w przyjazne dla dzieci mechanizmy blokujące.

     

    Punkt kosztowy: od ok. 30 euro

     

    Po prostu praktyczny: kosz rowerowy dla dzieci

    Czasem jeździ w nim miś, czasem służy jako punkt zbiórki kamieni czy kasztanów. Szczególnie małe dzieci uwielbiają koszyk na kierownicy roweru dziecięcego lub rowerka biegowego. Ponieważ dzięki łatwemu wkładaniu i wyjmowaniu, jest to zdecydowanie najbardziej praktyczne rozwiązanie do transportu bagażu. Ponadto mali rowerzyści zawsze mają na widoku swoje skarby.

     

    Koszt: od około 15 euro

     

    Kontrowersyjne: nóżka do rowerów dla dzieci

    Opinie na temat nózki dla dzieci są różne. Co przemawia przeciwko temu: zwłaszcza rowery dziecięce można łatwo zabrać ze sobą. Dlatego powinny być spięte z nieruchomym obiektem. Nóżka kusi Twoje dziecko, aby po prostu zaparkować i zablokować rower.

     

    Najpóźniej do dziecięcych rowerów drogowych polecamy stabilną stopkę boczną (–> Dwa rodzaje rowerów dziecięcych). Ponieważ rowery-zabawki mogą czasem leżeć w ogrodzie, dziecięce rowery rogowe muszą być odpowiednio zaparkowane w szkole lub na basenie. Dodatkowo stojak na rower edukuje Twoje dziecko, jak uważać na rower.

     

    Rowery drogowe PUKY są standardowo wyposażone w stopkę boczną. Jako akcesoria oferujemy również stopki na rowerki biegowe, a także na rowery dziecięce o różnych rozmiarach.

     

    Koszt: od około 7 euro

     

    Wniosek: Rower dziecięcy powinien być standardowo wyposażony w najważniejsze wyposażenie. Sprytne akcesoria zwiększają radość Twojego dziecka z jazdy na rowerze i zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo.