Rower dla pięciolatka z przerzutkami – Puky Cyke Nexus

Rower dla pięciolatka z przerzutkami – Puky Cyke Nexus

Czy rower dla dziecka w wieku 5 lat może być z przerzutkami? Owszem może. A czy dziecko poradzi sobie z obsługą takiego systemu? Z pewnością, bo to dziecinnie prosty mechanizm, który jest totalnie intuicyjny i zaprojektowany tak, aby każdemu było łatwo go obsługiwać – nawet pięcioletniemu dziecku. Wszystko to zasługa wykorzystania przerzutki Shimano Nexus - 3, z trzema biegami ukrytymi w tylnej piaście koła.

Shimano Nexus – 3 to jedna z najpopularniejszych przerzutek stosowanych w prostych rowerach miejskich, które spotkać możemy m.in. w publicznych wypożyczalniach. A jeśli twórcy takich wypożyczalni decydują się na taki wybór, to musi oznaczać to nie mniej i nie więcej tyle, że produkt jest bezawaryjny i bezobsługowy. Tym samym nie wymaga on regularnych i skomplikowanych serwisów. Na pierwszy rzut oka nawet nie widać, że rower ma jakieś biegi. Z tyłu przy osi koła, obok osłony łańcucha jest niewielki czarno szary mechanizm, który nie rzuca się w oczy, bo Puky Cyke przykuwa uwagę swoim zielonym kolorem, mocno wyróżniając go z tłumu innych rowerów.

Cały mechanizm jest wybitnie prosty w obsłudze i użytkowaniu. Zmiana biegów odbywa się intuicyjnie poprzez przekręcenie obrotowej manetki na kierownicy w kierunku plusa lub minusa. Należy jednak dziecku wytłumaczyć, że aby bieg się zmienił trzeba na bardzo krótką chwilę przestać pedałować. Gdy usłyszymy cichutkie cyknięcie oznacza to, że bieg się zmienił i można dalej pedałować. Po pierwszych 5 minutach jazdy i kilku zmianach biegów, wszystko staje się oczywiste. Biegi w tym systemie są zestopniowane podobnie jak w aucie:

1 – bieg do ruszania i nabierania prędkości

2 – bieg do swobodnej jazdy i utrzymywania rekreacyjnej prędkości

3 – bieg najcięższy - gdy chcemy pojechać szybciej i rower jest już dobrze rozpędzony

Gdy mowa o prostym systemie obsługi biegów w tylnym kole warto dodać, że ta piasta posiada również wbudowany hamulec tzw. torpedo. Dla niewtajemniczonych mowa o hamowaniu poprzez ruch pedałami w tył. Poza tym znajdziemy oczywiście system hamowania klasycznego poprzez klamkę hamulcową (przystosowaną do malutkich dłoni dziecka) i hamulec typu V-brake, który ściska przednią obręcz koła za pośrednictwem klocków.

Z racji niemieckiego pochodzenia w rowerze Puky Cyke postawiono jednocześnie na wysoki poziom bezpieczeństwa i najwyższą jakość użytych produktów. Składają się na to m.in. pełna osłona łańcucha zapobiegająca wkręceniu się nogawek w łańcuch, ale również system autorskich rozwiązań znanych dla Puky.

Jest to na przykład odpinana materiałowa (w środku wykończona lekką gąbką) osłona mostka kierownicy. W przypadku gwałtownego zaciągnięcia klamki przedniego hamulca dziecko nie uderzy się boleśnie o ten element kokpitu.

Chwyty kierownicy wykonane są z gumy, która ma bardzo pewny kontakt z ręką. Tym samym dłoń nie ześlizgnie się w trakcie jazdy nawet gdy będzie spocona lub mokra. Jednocześnie zakończenie gripów na kierownicy jest szerokie i elastyczne. Dzięki temu dłonie nie zsuną się również na boki, a w wypadku niefortunnej wywrotki, w momencie uderzenia ciałem o kierownicę, ból i potencjalne obrażenia będą znacznie mniejsze, niż w przypadku „spotkania” z klasycznym końcem kierownicy.

Lakier na wszystkich rowerach Puky wykonany jest w technologii odpornej na zarysowania, obicia i obtarcia. Mimo, że niemieccy inżynierowie starają się do każdego roweru instalować podnóżek to wiadomo jak to bywa z dziećmi – nie zawsze z niego skorzystają i rowerek opierają o wszystko, a czasami również kładą go na podłożu. I właśnie na to te rowery są przygotowane, aby trwać w jak najlepszym stanie wizualnym przez lata.

Na pokładzie znalazło się również bardzo wygodne siodełko, które można poddać regulacji wysokości pod wzrost dziecka od 110 do 130 centymetrów. Siodełko to jest zaprojektowane z myślą o dziecięcej miednicy, by rozkład masy ciała podczas długich wycieczek przekładał się na komfort i wygodę.

Podniesienie bezpieczeństwa młodego rowerzysty gwarantują również pełne błotniki, które osłaniają koła w rozmiarze 18 cali. Dzięki nim jazda zaraz po deszczu będzie dzika satysfakcją z jazdy po kałużach, a nie zmorą dla rodzica, że będzie dużo prania.

Rama jak i wiele komponentów takich jak: widelec czy ramiona korb, wykonane zostały z aluminium, co w znaczący sposób przekłada się na niską wagę całej konstrukcji, która wynosi 8.4kg. Co jak na rowerek kompletnie wyposażony w liczne dodatki i przerzutkę w piaście jest rekordowo niskim wynikiem w swojej klasie. Nie oszczędzano tutaj w najmniejszym stopniu na komponentach. Wszystko jest solidne i pozwoli na długą eksploatację i możliwość przekazania kolejnym młodszym członkom rodziny gdy tylko dorosną do tego rozmiaru.

Więcej szczegółów o tym produkcie znajdziesz pod tym linkiem https://www.puky.pl/polska/produkty/pojazdy/rowery/cyke-18-3-00004406-1.html

Related Posts
  1. Puky Cyke - ergonomia, która ma znaczenie Puky Cyke - ergonomia, która ma znaczenie